הנגשה חושית בטיול באמצעות קרוואן

הנגשה חושית בטיול באמצעות קרוואן

טיול קרוואנים משפחתי

הקרוואן הינו אמצעי להנגשה חושית וויסות חושי בטיולים. טיול בטבע וקמפינג עשוי להיות מאוד מאתגר לאנשים עם צרכים מיוחדים. בשנים האחרונות אמנם ישנה התפתחות רבה בתחום זה וזאת לאור חוק הנגישות שמחייב בעלי עסקים להנגיש את העסק עבור אנשים עם מוגבלויות שונות אך עדין רבה הדרך להנגשה מוחלטת. במאמר זה אני רוצה לשתף במספר טיפים חשובים ולשתף את המידע כיצד קרוואן עשוי לסייע לצרכים מיוחדים שבתחום הויסות החושי רגשי ואוטיזם.

 

הנגשה חושית בטיול לויסות הצפה משמש ותאורה​

השהייה בקמפינג ומחוץ לבית עלולה להפגיש את הילד עם הצרכים המיוחדים בקושי של הצפה מתאורת יתר של שמש. וילונות של הקרוואן מסייעים להתגבר על קושי זה ולווסת את תחושת האור של הילד. ניתן להחשיך את כל הוילונות וכך הילד מקבל מעטפת של תאורה המותאמת למצב הויסות הנדרש עבורו. 

 

 

הנגשה לויסות רגישות לחום

הנגשת חושית בטיול- קמפינג לרוב מתרחש בעונת הקיץ שחם ביותר. הרבה מהילדים רגישים לחום. הקרוואן הוא מרחב ממוזג שמשתמש מקום בטוח עבור הילד להתקררות ולויסות חושי מתאים בהתאם למצבו. בקרואן יש גם שמיכות וכריות ומצעים חלקים או עם דמויות דיסני לבחירת הילד.

 

הנגשה לויסות אודיטורי בקמפינג

טיול בקרוואן עם ילד עם צרכים מיוחדים – השהייה במתחמי קמפינג וחניונים יכולה להיות מאוד מאתגרת מבחינת הרעש. משפחות רבות מרעישות ולעיתים זה יכול לפגוש בקושי של ילד עם צרכים מיוחדים בקושי לסבול רעש. הקרוואן משמש כמרחב בטוח גם לסינון רעשים. הקרוואן מבודד רעש חום ואור. בקרוואן יש מערכת שמע שהילד יכול להשמיע לעצמו מוזיקה.

 

הנגשה לויסות רגשי בטיול

בקרוואן יש לכל ילד את המיטה האישית והמרחב האישי מה שמאוד מסייע להנגשה חושית בטיול. בקרוואן גם סלון עם שולחן שבו הילד יכול לשחק בפלסטלינה או לצייר. כמו כן יש  נטפליקס אינטרנט וטלויזיה חכמה. כמו כן יש גם חיבורי חשמל לאייפד וכל מה שהילד זקוק. 

 

הנגשה חושית בטיול- הכנה מוקדמת לקראת טיול קרוואנים

כל המשפחה כולל הילד עם הצרכים המיוחדים מוזמנים אלינו לקרוואן ערב לפני כדי לקבל הדרכה לקראת הטיול בקרוואן עם ילד עם צרכים מיוחדים. כל ילד לומד את התפקיד שלו. ההדרכה לפני חשובה מאוד לילד משום שזה מהווה עבורו הכנה מוקדמת לפני הטיול. בהדרכה אנו  מכירים לילד את הקרוואן ואת המרחבים ומאפשרים לו לבחור את המיטה שלו וגם להכין אותה לקראת הטיול.

ניתן להתייעץ איתנו לגבי שאלות נוספות. אנו מאמינים שלכל ילד את הזכות לצאת לקמפינג. אנו מסייעים להנגיש את הטיול עבורכם. לפרטים נוספים ולהתאמת טיול מונגש בהתאם לצרכי הילד התקשרו 0528731326 למידע נוסף על הקרוואנים שלנו ליחצו כאן

קריאה נעימה!